Ο όρος δυσγραφία χρησιμοποιείται για να περιγράψει διαταραχή στην γραπτή έκφραση: τα άτομα δηλαδή αντιμετωπίζουν δυσκολία στο να μετατρέπουν τις σκέψεις τους σε λέξεις στον γραπτό λόγο. Για τα παιδιά ή τους ενήλικους που έχουν αυτού του είδους την δυσκολία, η προσπάθεια να γράψουν μία έκθεση αποτελεί πολύ επίπονη διαδικασία και μπορεί να δυσκολεύονται σε μεγάλο βαθμό στο να σχηματίσουν σωστές (με βάση τους κανόνες γραμματικής) προτάσεις ή παραγράφους.
Όταν
η δυσγραφία σχετίζεται με την δυσλεξία τότε υπάρχουν τα εξής συμπτώματα:
·
Τα δάχτυλα είναι στριμωγμένα μεταξύ τους
όταν πιάνουν το μολύβι ή το στυλό ή το άτομο τα πιάνει με έναν ασυνήθιστο (δικό
του) τρόπο.
·
Yπάρχουν στο γραπτό του πολλές στραβές
γραμμές ή συχνά σβησίματα και μουτζούρες.
·
Aσυνέπεια στην γραφή με ανακατεμένα
κεφαλαία και μικρά γράμματα, κάποια γράμματα είναι καλλιγραφικά και άλλα όχι,
άλλα γράμματα είναι μικρότερα κι άλλα μεγαλύτερα, έχουν ακανόνιστο σχηματισμό ή
κλίση.
·
Kολλάει τις λέξεις μεταξύ τους και δεν
αφήνει τα απαιτούμενα κενά.
·
Το άτομο έχει δυσκολία στο να γράφει
πάνω στις γραμμές του τετραδίου ή μέσα στα περιθώρια.
·
Το άτομο γράφει πολύ αργά και κουράζεται
εύκολα.
·
Κακός γραφικός χαρακτήρας.
Οι μαθητές που έχουν
δυσγραφία συχνά έχουν προβλήματα όσον αφορά την ακολουθία ή αλλιώς αλληλουχία.
Σε αυτή την περίπτωση εμφανίζονται προβλήματα αντίληψης με την εξής συμπτωματολογία:
·
αντιστροφή γραμμάτων/ αριθμών (π.χ. 42
αντί για 24)
·
γράφουν λέξεις ανάποδα
·
γράφουν γράμματα χωρίς κάποια λογική
σειρά
·
έχουν έναν πολύ πρόχειρο (κακό) γραφικό
χαρακτήρα
·
μπορούν επίσης να δυσκολεύονται στην
επεξεργασία πληροφοριών με βάση την αλληλουχία ή την ορθή λογική.
Για απορίες και πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας
Eιδικός Παιδαγωγός
(αποφοιτος του τμήματος ΦΠΨ τομέας ψυχολογίας)
No comments:
Post a Comment