Δυσγραφία



Ο όρος δυσγραφία χρησιμοποιείται για να περιγράψει διαταραχή στην γραπτή έκφραση: τα άτομα δηλαδή αντιμετωπίζουν δυσκολία στο να μετατρέπουν τις σκέψεις τους σε λέξεις στον γραπτό λόγο. Για τα παιδιά ή τους ενήλικους που έχουν αυτού του είδους την δυσκολία, η προσπάθεια να γράψουν μία έκθεση αποτελεί πολύ επίπονη διαδικασία και μπορεί να δυσκολεύονται σε μεγάλο βαθμό στο να σχηματίσουν σωστές (με βάση τους κανόνες γραμματικής) προτάσεις ή παραγράφους.


Όταν η δυσγραφία σχετίζεται με την δυσλεξία τότε υπάρχουν τα εξής συμπτώματα:
·         Τα δάχτυλα είναι στριμωγμένα μεταξύ τους όταν πιάνουν το μολύβι ή το στυλό ή το άτομο τα πιάνει με έναν ασυνήθιστο (δικό του) τρόπο.
·         Yπάρχουν στο γραπτό του πολλές στραβές γραμμές ή συχνά σβησίματα και μουτζούρες.
·         Aσυνέπεια στην γραφή με ανακατεμένα κεφαλαία και μικρά γράμματα, κάποια γράμματα είναι καλλιγραφικά και άλλα όχι, άλλα γράμματα είναι μικρότερα κι άλλα μεγαλύτερα, έχουν ακανόνιστο σχηματισμό ή κλίση.
·         Kολλάει τις λέξεις μεταξύ τους και δεν αφήνει τα απαιτούμενα κενά.
·         Το άτομο έχει δυσκολία στο να γράφει πάνω στις γραμμές του τετραδίου ή μέσα στα περιθώρια.
·         Το άτομο γράφει πολύ αργά και κουράζεται εύκολα.
·         Κακός γραφικός χαρακτήρας.

Οι μαθητές που έχουν δυσγραφία συχνά έχουν προβλήματα όσον αφορά την ακολουθία ή αλλιώς αλληλουχία. Σε αυτή την περίπτωση εμφανίζονται προβλήματα αντίληψης με την εξής συμπτωματολογία:
·         αντιστροφή γραμμάτων/ αριθμών (π.χ. 42 αντί για 24)
·         γράφουν λέξεις ανάποδα
·         γράφουν γράμματα χωρίς κάποια λογική σειρά
·         έχουν έναν πολύ πρόχειρο (κακό) γραφικό χαρακτήρα
·         μπορούν επίσης να δυσκολεύονται στην επεξεργασία πληροφοριών με βάση την αλληλουχία ή την ορθή λογική.


Για απορίες και πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας
Eιδικός Παιδαγωγός


 (αποφοιτος του τμήματος ΦΠΨ τομέας ψυχολογίας)

No comments:

Post a Comment